Iedereen gaat er wel eens een dagje op uit. Met de familie, vrienden of op een date. Een dagje naar een pretpark kan altijd leuk en gezellig zijn. Nu we midden in de corona crisis zitten is het belangrijk dat er vooraf gereserveerd wordt. Zo kan het pretpark overzicht houden en zien hoeveel bezoekers er binnen komen binnen een bepaalde tijd. Tijdens het reserveren kan het zijn dat de website bezoeker tijdens vragen aan loopt, zowel binnen als buiten openingstijden is dit mogelijk. Een mooie uitkomst hiervoor kan een flowbot zijn.

De voordelen van een flowbot op de website.

Een flowbot is een geautomatiseerde gesprekspartner en net iets anders dan een chatbot. Het voordeel van een flowbot is dat hij stapsgewijs de website bezoeker helpt. Een chatbot geeft antwoord op een vraag en de flowbot stelt vragen en geeft opties. Zo brengt hij de website bezoeker ‘in een flow’ naar het juiste antwoord of pagina. Dit wordt over het algemeen als minder frustrerend ervaren voor de klant. Dit omdat de website bezoeker ook direct de optie kan krijgen om een medewerker te spreken. Dit alles is lekker laagdrempelig en geheel anoniem.

Anonimiteit, de uitkomst voor iedere website bezoeker.

Anonimiteit maakt dingen makkelijker. Zo vinden mensen het over het algemeen moeilijker om te bellen dan te mailen of te chatten. Hierdoor zijn mensen sneller op internet geneigd om een chat te starten in plaats van te bellen. Het voordeel hier aan is dat door dat de website bezoeker chat de leads en sales makkelijker binnen komen omdat ze snel antwoord kunnen krijgen op hun vraag. De website bezoeker voelt zich hierdoor sneller geholpen en kan makkelijker door. Zit je er nou ook over na te denken om een flowbot te implementeren? Neem vrijblijvend contact op met Chatkracht voor de mogelijkheden!